تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

ویژگی های شخصیت هرمس

آرکتایپ هرمس مردی خونسرد است، با آرامی و بدون استرس کارهایش را انجام می‌دهد.

به راحتی با هر کسی سر صحبت را باز می‌کند و خوشایند دیگران صحبت می‌کند. مثلا اگر فردی مذهبی باشد او را تایید می‌کند و اگر فردی خیلی مذهبی نباشد نیز او را تایید می‌کند اما خودش دیدگاه خیلی محکمی درمورد مسائل سیاسی، مذهبی یا فرهنگی ندارد و فکرش را به خاطر این مسائل درگیر نمیکند .

در واقع، توانایی این را دارد که به راحتی نقش هر یک از اطرافیان را تقلید کرده و کارهای آن‌ها را کاملاً مشابه با آنان انجام دهد. حتی می‌تواند در طول شبانه روز در نقش‌های متفاوت و حتی متضاد ظاهر گردیده و هر کدام را به بهترین نحو انجام دهد.

بطور مثال، مرد هرمس اگر در جمع یک عده آدم لات باشد، طوری رفتار می‌کند که انگار همین الان از زندان بیرون آمده است و همان لحظه اگر او را دریک کنفرانس پزشکی قرار دهند طوری راجع به علم پزشکی صحبت می‌کند که انگار تمام عمر خود را صرف تحقیقات علمی و پزشکی کرده است.

 

خدای سخنوری؛ هرمس

هرمس توانایی این را دارد که مطالب و اتفاقات بی‌ربط را به هم ربط دهد، مثلا توانایی این را دارد که با عوض کردن و تغییر شعرها و آهنگ‌ها آن‌ها را جالب و هیجان انگیز کند.

در مهمانی‌ها و جمع‌ها با همه سر صحبت را باز می‌کند و از هر چیزی اطلاعات سطحی و کم عمقی دارد، مثلا اگر رشته شما جامعه‌شناسی باشد یک تعریف از جامعه‌شناسی بلد است و اگر رشته شما روانشناسی باشد نیز چند نکته کلی از روانشناسی می‌داند که با آن سر صحبت را با شما باز می‌کند. هرمس اقیانوسی است با عمق کم، یعنی اطلاعات وسیعی در زمینه‌های مختلف دارد اما این اطلاعات کلی و سطحی است و عمقی ندارد.

او در حضور بزرگان و اشخاص مهم و متشخص به راحتی می‌تواند سر صحبت را با آن‌ها باز کرده و حتی حرف‌ها و شوخی‌هایی با آن‌ها انجام دهد که هیچ کس حتی تصور بر زبان راندن آن‌ها را در حضور این اشخاص نمی‌کند.

به‌خاطر ارتباطات اجتماعی گسترده، هرمس دوستان زیادی (بین هر صنفی و دسته‌ای از مردم) دارد ولی مانند آرس اهل رفیق بازی نیست. مهارت‌های کلامی هرمس‌ها بالاست و حاضر جواب هستند.

در هرجایی دیگران را دور خود جمع میکنند  و اگر چیزی را برای دیگران تعریف کنند آن‌را با مثال و شوخی و خنده تعریف می‌کنند.

چگونه آرکتایپ یا شخصیت هرمس خود را تقویت کنیم؟

هرمس قدرت زیادی در متقاعدسازی دیگران دارد و این توانایی را دارد که با هر گروهی از افراد با زبان خاص خود آن افراد  صحبت کند. به همین علت  در زیر چند تکنیک که خیلی از هرمس ها به کار می برند را معرفی می کنیم برای تقویت آرکی تایپ هرمس مطالب زیر را مطالعه کنید

1- برای مخالفت خود دلایل بیاورید

همسرتان پیشنهاد می‌دهد عید بریم شیراز و شما مخالف هستید.

در حالت غیر هرمسی می‌گویید: من نمیام شیراز

در حالت هرمسی می‌گویید: شیراز تو ایام عید خیلی شلوغه، اگه بریم شیراز کلی باید تو صف و تو شلوغی باشیم. میتونیم بریم کرمان، کلی جای تاریخی داره، هواش خوبه و به یزد هم نزدیکه، میتونیم از اونجا هم بریم یزد. میتونیم هم بریم تبریز هواش یکم سرده ولی تقریبا مثل شهر خودمونه، نهایتا کاپشن می‌پوشیم، جاهای دیدنیش هم زیاده. به نظر خودت کدوم بهتره؟

2- برای انتقاد یک دفعه او را سرزنش نکنید

می‌خواهید به همکارتان بگویید گزارشی که آماده کرده است کامل نیست و ایراداتی دارد.

تقویت آرکتایپ یا شخصیت هرمس

حالت غیرهرمسی: به نظر من که به در نمی‌خوره. یا به نظر من این گزارش قابل ارسال نیست.

حالت هرمسی: جدول شماره 1 و 2 خیلی خوب بود، اما جدول شماره 3 و 4 یه چند تا اشکال نگارشی داره و دو مورد از مواردی که باید توش باشه هم از قلم افتاده، این مواردش اصلاح بشه عالی میشه.

3- برای تشویق دیگران از کلمات اغراق آمیز استفاده کنید

 

  • ۰۰/۰۵/۰۴
  • مینا سلمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی