تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

ویژگی‌های کلی شخصیت زئوس

مردان زئوس در مدیریت و کار آفرینی بسیار موفق اند  که نیروهای زیادی در اختیار خود دارند. مردانی که در محیط کار بر همه چیز مسلط هستند آرکی تایپ زئوس دارند. زئوس فرمانروای آسمان‌هاست به همین دلیل به منطق و قدرت کنترل نیاز دارد. منطقی است، اعتماد به نفس بسیار بالا و قدرت بیان خوبی دارد. سه اصل مهم زندگی زئوس‌ها ثروت، قدرت و شهرت است. هوش  اقتصادی بالایی دارد و حتی اگر در یک خانواده بسیار فقیر هم متولد شود با تلاش و پشتکار خود ثروت و موقعیت اجتماعی به‌دست می‌آورد. همواره در هر جایی در رأس هرم جای می‌گیرند و این نه براساس اصرار خود آن‌ها، بلکه براساس شایسته سالاری بیرونی و درونی آنها اتفاق می‌افتد. برای خود و خانواده‌اش بهترین امکانات رفاهی را فراهم می‌کند، بهترین خانه، ماشین، مسافرت و... اما بدون حساب و بدون دلیل پولی هزینه نمی‌کند.

زئوس همان‌طور که بر دنیای بیرون حکمرانی می‌کند بر بدن خود نیز تسلط دارد، کنترل بالایی روی بدن، رفتار، احساسات و هیجانات خود دارد، زئوس ها براحتی میتوانند خشم و هیجان خود را کنترل کنند . هرگز خود را به مواد مخدر، سیگار یا الکل وابسته نمی‌کند و هرگز آن‌قدر مست نمی‌شود که کنترل رفتار خود را از دست بدهد. وقتی مشکلی برای آنها پیش می‌آید روی مشکل تمرکز نمی‌کنند بلکه روی حل مسئله تمرکز کرده و به دنبال راه حل می‌گردند. امیدواری آن‌ها به آینده زیاد است و زمان  شکست‌های کاری، مالی و... پشتکار دارند و دست از تلاش برنمیدارند ، نا امید نمی‌شوند و به دنبال راه حل می‌گردند.

چگونه زئوس خود را تقویت کینم؟

برای این که باعث رشد شخصیت یا آرکتایپ  زئوس شویم  بهتر است ویژگی های زئوس را بشناسیم و سعی کنیم آن ویژگی ها را در خود تقویت کنیم. ویژگی های زئوس به شرح زیر است:
الف- مردان زئوس هدفمند و اهل برنامه‌ریزی هستند و پشتکار بالایی برای رسیدن به هدف دارند. برای هیچ کاری عجله نمیکنند و ممکن است برای هدف خود سال ها و یا حتی ماه ها تلاش کنند . محتاط هستند، اگر بخواهند کاری را انجام دهند جوانب کار را به خوبی بررسی میکنند  و با افراد متخصص در آن زمینه مشورت می‌کنند. مدیریت زمان بالایی دارند، وقت خود را تلف نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند کارمندانشان در محیط کار وقت خود را تلف کنند.
اگر زئوس ورشکست شود یا مشکل کاری پیدا کند وضعیت ظاهرش تغییر نمی‌کند و در بیشتر مواقع کسی متوجه نمی‌شود که زئوس شکست خورده است، از شکست صحبت نمی‌کند و با احتیاط، دقت و پشتکار به دنبال جبران شکست خود است. تیزبین و مسلط به همه امور هستند، بر محیط کار خود تسلط کامل دارند (نصب دوربین، ضبط مکالمات تلفنی جهت بهبود فرآیند پاسخ‌گویی و...) و کوچکترین تغییرات و اتفاقات را می‌فهمند، بسیاری مواقع با اینکه در مساله‌ای مستقیماً حضور نداشته‌اند ولی دقیقاً می‌دانند که چه اتفاقی افتاده است.
ب- مردان زئوس به راحتی میتوانند استعداد های دیگران را کشف کنند  و اگر مدتی با کسی کار کنند سریعا قابلیت‌های او را می‌فهمند و سعی می‌کنند در محیط کار از توانمندی افراد به بهترین نحو استفاده کنند. به خوبی می‌دانند هر کس در چه موقعیت شغلی باید قرار گیرد، استعدادهای افراد را کشف می‌کنند و می‌توانند افراد را برای رسیدن به موفقیت شغلی و اقتصادی راهنمایی کنند.
اگر بخواهند کسی را از دایره همکاری با خود خارج کنند، پازلی را در ذهن خود طراحی می‌کنند و مراحل این پازل را به صورتی پیش می‌برند که این فرد خودش از محیط کار برود. از بحث‌های بیهوده دوری می‌کنند؛ مثلا در بحث‌های فرهنگی یا اجتماعی نظر دیگران را گوش می‌کنند ولی اگر احساس کنند بحث نتیجه‌ای ندارد ممکن است خودشان هیچ اظهار نظری نکنند.
ج- رقابت‌طلب هستند؛ همیشه حواسشان به رقبای کاری هست تا از گردونه رقابت حذف نشوند، معمولا از رقبای کاری خود ایده می‌گیرند. زئوس‌ها توان ارائه توانایی‌های خود را دارند و می‌توانند به راحتی برند سازی کنند (پشت هر برند موفق یک زئوس قرار دارد).
شنونده‌های خوبی هستند، نظرات دیگران را با دقت گوش می‌کنند (در ظاهر اصلا اینطور نشان نمی‌دهند) و درمورد آن ایده‌ها فکر می‌کنند.

د- یکی از توانایی‌های مهم زئوس‌ها استعداد آن‌ها در مذاکره و قانع کردن افراد است، به همین دلیل، در مذاکرات سیاسی یا اقتصادی افراد بسیار موفقی هستند. دوستان هم‌جنس زئوس‌ها معمولا از افراد قدرتمند و ثروتمند جامعه هستند و تفریحات آنها در جمع مردانی است که همگی از قدرت و شهرت برخوردارند.
همدردی و همدلی زئوس با دیگران ضعیف است و لازم است این مهارت را در خود تقویت کند. عناوین و القاب برایشان مهم است (دکتر، مهندس و...)، در طول تاریخ فاصله طبقاتی و عناوین و القاب (دوک، لرد و..) را زئوس‌ها به‌وجود آورده‌اند.

رشد و پرورش زئوس

برای تقویت بعد زئوس علاوه بر دانستن موارد فوق، نیاز است به موارد زیر هم توجه کنید:

1- در خود ریز عادت های مثبت درست کنید

زئوس ها وقت خود را تلف نمی کنند، از ورود به حواشی خودداری می کنند، از دوستی با افراد منفی و ناکارآمد خودداری می کنند و بر کار خود تمرکز می کنند. اگر می خواهید به رشد زئوس خود بپردازید بهتر است این عادت ها را در خود ایجاد کنید.

2- اهداف بلند مدت داشته باشید

زئوس برای رسیدن به اهداف بلند مدت از خیلی از لذت های لحظه ای می گذرد. زمانی که بقیه وقت خود را صرف سرگرمی ها و کارهای بیهوده می کنند زئوس در ذهن خود به آینده فکر می کند.

3- بر راه حل بیشتر از خود مشکل تمرکز کنید

بسیاری از افراد ذهنشان دنبال یافتن مشکل است و بر این اساس زود ناامید می شوند و کار را رها می کنند. اما آرکتایپ زئوس هر وقت مشکلی برایش پیش می آید به این فکر می کند که راهکار چیست. وقتی ذهن مدتی بر چیزی متمرکز شود در آن زمینه مهارت کسب می کند. زئوس ها در پیدا کردن راه حل مهارت دارند.

4- برای تقویت کهن الگوی زئوس با افراد قوی رفت و آمد کنید

اگر می خواهید کهن الگوی زئوس را در خود تقویت کنید نیاز است با کسانی که شخصیت زئوس دارند بیشتر ارتباط داشته باشید. از آن ها درس یاد بگیرید. رفتار آن ها را زیر نظر داشته باشید و سعی کنید الگوی رفتاری آن ها را پیدا کنید.

5- برای پرورش شخصیت زئوس دیدگاه خود را بزرگ کنید

زئوس ها همیشه در ذهن خود هدف های بزرگی را پرورش میدهند . برای تقویت زئوس نیاز است شما هم چنین کاری انجام دهید. فقط یادتان باشد که از واقعیت ها دور نشوید و به ورطه خیالات نیفتید. منظور این است که افکار بزرگ یا اهداف بزرگتان از واقعیت ها هم دور نباشد.

  • ۰۰/۰۵/۱۰
  • مینا سلمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی