تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

ویژگی‌های کلی تیپ شخصیتی دیمیتر چیست؟

دیمیتر الهه‌ی مادر است و در برخورد با افراد دیگر نقش مادرانه دارد. کهن الگوی دیمیتر بیشتر درون گرا (متضاد با آفرودیت) و مهربان است. او حتی برای محبت های کوچک دیگران، جبران های بزرگی می کند. این تیپ با حاملگی، پرورش و بزرگ کردن بچه ها و خانواده شناخته می شود. این کهن الگو حامل “عشق مادری” است.  زنی که آرکی تایپ دیمیتر در او فعال هست  زن فداکاری است که تلاش می‌کند همه از او راضی باشند.

به خاطر نقش زایندگی و برکتی که در وجود او قرار دارد. کهن الگوی دیمیتر الهه‌ی زمین، کشاورزی و باروری است و به عنوان الهه ذرت شناخته می شود. سمبل انرژی احیا کننده برای تمامی موجودات زنده روی زمین است.
این تیپ زنان، مردان را برای حفظ امنیت خود می خواهند تا همراهی فکری یا جنسی. در همین راستا امنیتی که یک مرد می تواند به بار بیاورد به میزان توجهی که به موارد با اهمیت زندگی زن دیمیتری باز می گردد بستگی دارد، یعنی خانه، بچه درست کردن و پرورش آن ها.

بزرگترین لذت دیمیتر، به دنیا آوردن بچه است. برایش نه گفتن دشوار است. به نظر نمی آید که به نیاز های خود فکر کند.بیشتر به نیازهای دیگران فکر می کند.

تیپ های دیمیتر نسبت به بقیه ی تیچ هاصبور ترین افراد محسوب میشوند  او شخصیت گرم و عملگرایی دارد. دیمیتر و آفرودیت شخصیت های متضادی دارند. هر دو نماد عشق هستند ولی عشق دیمیتر معطوف به فرزند است. زمانی که دیمیتر مادر می شود، از بیرون رفتن از خانه متنفر می گردد. او حداقل علاقه را به لباس پوشیدن و بیرون رفتن را دارد. همچنین او علاقه ای به مطالعه ندارد مگر اینکه کتابی در مورد آشپزی یا کارِ خانه باشد تا توانایی های او را در خانه دو چندان کند.
آن‌ها علاقه دارند زمان خود را به بافندگی، خیاطی و باغبانی بگذرانند.

دیمیترعلاقمند به دستور پخت های تازه برای دیگران است. او از آشپزی برای خودش به تنهایی لذت نمی برد. در ارتباط با فرزندانش او خودخواه نیست و بردباری فراوانی دارد.
دیمیترها عاشق داشتن فرزندان زیاد هستند و اگر بتوانند، تا سنین بالا نیز به بچه دار شدن ادامه می دهند.
آن ها نتیجه و بهره زندگی خود را در فرزندان جستجو می کنند. دیدن رشد و شادی فردی آنها، او را خوشحال و راضی می کند. روابط دوستانه آنها محدوده بزرگی از افراد را شامل می شود. ممکن است دوستان او کاملاً بی ربط و متضاد باشند.میتر

دختران دارای آرکی تایپ دیمیتر، از بچگی به کارهای منزل علاقه داشته و از وجود بچه لذت می برد. - به عنوان یک دختر کوچک، با مادرش شناخته می شود.

علایق مادر، علایق او نیز می گردد.
او عاشق بازی کردن با عروسک ها و بزرگ کردن آن هاست. او عاشق این است که به عنوان “همیار کوچک” مادر، همیشه در کنار او باشد. دختری بدون پیچیدگی است.

در نوجوانی علاقمند است تا از کودکان همسایه ها پرستاری نماید.

دیمتر هایی که در کودکی از مهر مادری کافی بهره نبرده اند، ممکن است در نوجوانی، عشق خود را نثار کودکانی نمایند که آنها نیز از مهر مادری بی بهره بوده اند.

دیمیتر های جوان به صورت عادی گرایش به برقراری رابطه جنسی به خاطر خود رابطه ندارند. او علاقمند است برای تشکیل خانواده خودش، زود ازدواج کند.

چنانچه او مسیر ادامه تحصیل را انتخاب کند، به جهت آماده سازی خود برای یک حرفه کمک کننده است.

ازدواج دیمیتر

روابط عاطفی پیش از ازدواج تیپ شخصیتی دیمیتر چگونه است؟

زنان دیمیتر در روابط عاطفی مورد توجه مردانی هستند که به دنبال زنان مادر گونه، سازگار، دارای هنر خانه‌داری و دستپخت خوب هستند. دیمیتر پس از ازدواج ترجیح می‌دهد یا سر کار نرود و یا کار نیمه وقت داشته باشد، زیرا دوست دارد زمان کافی برای خانواده خود داشته باشد.

به راحتی حرف طرف مقابل را باور می‌کند، حتی اگر مرد به او وعده‌های اغراق آمیز  یا دروغ بدهد، به همین دلیل احتمال فریب خوردن آن‌ها در روابط عاطفی وجود دارد. دیمیترها احساسی هستند و در روابط عاطفی ممکن است قبل از شناخت منطقی طرف مقابل، از نظر احساسی به او وابسته شوند (قبل از این‌که رابطه از نظر منطقی شکل بگیرد وارد احساس می‌شوند). اولویت دیمیتر در روابط احساسی توجه و حمایت می‌باشد، اگر توجه و حمایت زیادی از طرف مقابل دریافت کند، از نظر احساسی به آن شخص وابسته می‌شود و مسائل منطقی (مانند اینکه این فرد شغل مشخصی ندارد، موقعیت مالی مناسبی ندارد، تحصیلکرده نیست و...) را در نظر نمی‌گیرد.

لمسی و شنیداری هستند، دیمیتری ها نیاز دارند که همسرشان آن‌ها را بغل کرده، نوازش کند و ابراز محبت کلامی داشته باشد. زودرنج هستند اما وقتی ناراحت می‌شوند ناراحتی خود را ببه رو نمی آورند. انتقاد به دیمیترها چه در روابط عاطفی و چه در محیط کار باید انتقاد احساسی باشد. دیمیتر‌ها زنان روزهای سخت زندگی هستند و اگر محبت و توجه ببینند در شرایط بی‌پولی، بیکاری، بیماری و... کنار مرد باقی می‌مانند. آن‌ها به راحتی طلاق نمی‌گیرند خصوصا اگر فرزند داشته باشند. آن‌ها در ناخودآگاه خود تفاوت جایگاه زن و مرد را در زندگی مشترک می‌پذیرند، به همین دلیل مردانی به سمت دیمیتر جذب می‌شوند که جنبه مادرانه دیمیتر را دوست دارند (مانند مردان آرس و پوزیدون).

اگر دیمیتر با مردانی سلطه‌طلب ازدواج کند، به خاطر سرویس دهی، عدم توان نه گفتن و پایین بودن توان دفاع از حق خود، مرد او را محدود کرده و شرایط سختی پیدا می‌کند. دیمیتر در این شرایط، امیدش بزرگ کردن فرزندانش است و با بزرگ شدن فرزندان یک حلقه حمایتی عاطفی با فرزندانش تشکیل می‌دهد و از نظر عاطفی از همسر دور می‌شود. اگر همسرش فرزند داشته باشد به راحتی فرزندان همسرش را قبول میکنند و با آن‌ها مانند فرزند خودش رفتار می‌کند ولی این برایش کافی نیست و می‌خواهد خودش نیز فرزندی به دنیا بیاورد .

  • ۰۰/۰۵/۱۰
  • مینا سلمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی