تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

ویژگی‌های کلی تیپ شخصیتی آرتمیس چیست؟

آرکیتایپ  آرتمیس (کهن الگوی آرتمیس) یک شخصیت زنانه ی رها و آزاد است که قید و بندها را نمی پذیرد و می خواهد مستقل باشد. او الهه‌ی طبیعت و در کهن الگوهای زنانه، در ارتباط با مسائل خارج از منزل، حیوانات، حفاظت از محیط زیست و جوامع زنان است. او اهل عمل، بی پروا، حادثه جو، ورزشکار است.

او نماد احیاء قدرت زمین پیش از همه‌ی موجودات زنده است. آرتمیس و آتنا، هر دو الهه های حفاظت کننده می باشند. او به عنوان حامی کودکان، بچه‌ی حیوانات شناخته می شود و همچنین علاقه مند به شکار است. او به همراه دو شخصیت دیگر زنانه (آتنا و هستیا) الهه های باکره هستند. چنین زنانی بدون مرد هم می‌توانند زندگی کنند. به‌خوبی با انرژی مردانه اش متحد شده و مستقل است. آرتمیسبرای انجام کارهای خود به مردی احتیاج  ندارد.
بیشتر مواقع  در جمع‌های دختری را می‌بینیم که با مردان کل کل می‌کند و از حقوق زنان دفاع می‌کند و با گاهی حتی با خشم استقلال خود را فریاد می‌زند.

تیپ شخصیتی آرتمیس برای رسیدن به هدفش تلاش میکنند و اجازه نمی دهد کسی مانع رسیدن به هدف‌هایش بشود. عمدتاً زنان نوع آرتمیس از مصاحبت با کسانی که در کنار او کار می کنند لذت می برند و حرفه‌ی خود را با آن‌ها به مشارکت می گذارد اما موازی با آن، هر آرتمیسی هویت های قوی و متمایز خود را در زندگی، به‌صورت کاملاً جداگانه حفظ می کند. آرتمیس بعنوان گریزان از مردان شناخته می شود. یعنی با آن که در جامعه فعال است و با مردان به راحتی ارتباط برقرار می کند ولی وارد روابط احساسی نمی شود.

حتی بعنوان فردی بالغ شخصیت نوجوان قوی او همچنان ادامه دارد. پیرو سنت ها نیست و خودش سنت شکن می باشد. گاهی در بعضی از قومیت ها کهن الگوی آرتمیس را به خاطر این سنت شکنی ها به شدت سرکوب می کردند.
معمولاً شغل هایی را انتخاب می کند که نتیجه علاقه،شور و اشتیاق او باشند. زن ورزشکار، زیست شناس، دامپزشک، زمین شناس، مدافع محیط زیست، شفا بخش، گیاه شناس و شغل های نظامی است.

 

او دارای نگاه فمینیستی است و از زنان ضعیف حمایت می کند. البته به شدت از زنان ضعیف متنفر است ولی وقتی می بیند که آن ها مورد ظلم قرار می گیرند واکنش نشان می دهد.

بیان جنسی او بیشتر متمایل به سمت ورزش تفریحی و هیجان یک تجربه جدید است تا برقراری رابطه جنسی عاطفی.
یک زن با شخصیت آرتمیس اغلب، نیاز به درجه‌ی خوبی از آزادی و استقلال دارد. مانند خواهر آتنای خود، به جای برآوردن انتظارات دیگران، نیاز به هدایت زندگی خود در راهی دارد که به او رضایت شخصی و کمال می دهد.

او نیازمند طبیعت است. اگر او به اندازه کافی خود را از دنیای طبیعی سیراب نکند، احساس خوبی ندارد و افسرده می شود.

آرتمیس کله شق و بسیار رقابت طلب است. در محیط کار از مردان ضعیف متنفر است و تنها می تواند با مردان قوی کار کند. فکر اقتصادی خوبی دارد و معمولا به دنبال درآمد، مدیریت و پیشرفت است. زن آرتمیس اگر مدیر باشد با تحکم با زیردستان خود برخورد می کند و در محیط کاری اش همه باید با نظم کار کنند.

تیپ شخصیتی ( کهن الگوی آرتمیس) در کودکی

دختر دارای کهن الگوی آرتیمیس در کودکی با دختران دیگر متفاوت است و کارهای پسرانه‌ای انجام می‌دهد که مورد سرزنش خانواده قرار میگیرند . در نوجوانی دارای بدن پسرانه است و کارهای پسرانه انجام می دهد . او رفتار مودبانه ای را که به او گوشزد می کنندقبول نمیکند . حرف حرف خودش است و خودش می خواهد که تصمیم بگیرد که چگون زندگی کند.
ورزشکار، اهل رقابت و با پشتکار فراوان است. وقتی کسی او را از انجام کاری برحذر می‌دارد برآشفته می‌شود و تلاش فراوان می‌کند که به همه ثابت کند که می‌تواند.
او دوستدار حیوانات است، از آن‌ها مراقبت می کند. از طبیعت و کاوش در آن لذت می‌برد. میل شدیدی به یادگیری دارد و دوست دارد از اطرافخود تجربیات زیادی به دست آورد.

ازدواج آرکتایپ آرتمیس

در رابطه عاطفی بسیار تساوی‌طلب است، فکر می‌کند کار بیرون منزل و درون منزل وظیفه هر دو نفر است؛ ذهنیت مردانی که می‌خواهند به عنوان مرد خانه به رسمیت شناخته شوند (مانند آرس) را به هیچ عنوان قبول نمیکند  و زندگی را یک شراکت می‌داند که هر دو نفر به طور مساوی باید تلاش کنند. علاقه زیادی به کارهای سنتی زنانه مانند خانه‌داری و آشپزی ندارند.

آرتمیس جذب مردانی می‌شود که از لحاظ اجتماعی پر قدرت و پر نفوذ هستند و طبعی زیباشناسانه و خلاق دارند. هنگام ازدواج جایگاه اجتماعی و موقعیت اقتصادی مرد برایش مهم است چون جایگاه اقتصادی و اجتماعی را نشانه‌ای از توانندی مرد می‌داند. آرتمیس مدیریت مالی خوبی دارد، مرد را تشویق می‌کند که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی پیشرفت کند و در زندگی مشترک پا به پای مرد برای زندگی تلاش می‌کند.

در ارتباط با تربیت فرزند بعضی از مواقع به طور خود رای عمل می‌کنند و در ازدواج یا انتخاب شغل فرزند به شکل قاطعانه نظر خود را اعمال می‌کنند. انتظار دارند فرزندشان هدفمند و سخت کوش باشد و اگر فرزند اینگونه رفتار نکند با تندی با او رفتار می‌کند.

روابط عاطفی پیش از ازدواج در تیپ شخصیتی آرتمیس چیست؟

اگر زنی فقط بعد آرتیمس خود را تقویت کند در روابط با مردان نمی تواند جنبه ی زنانه ی خود را نشان بدهد. هر چند مردان به سمت او می روند ولی بیشتر به عنوان بعد مردانه اش او را تحسین می کنند، نه بعد زنانه.
او تمایل دارد برای جلوگیری از آسیب پذیری، از ارتباط با دیگران خودداری کرده و نیازهای عاطفی خود را حتی برای خودش، پنهان می کند. - به سختی به یک رابطه اعتماد می کند برای همین فاصله عاطفی را حفظ می کند. اگر ببیند مرد ضعیف است و او را محدود می کند به راحتی می تواند آن مرد را رها کند.

دختران آرتیمس فقط مردان قدرتمند را قبول میکند  و در روابط عاطفی از مردان ضعیف دوری می‌کنند. گاه مردانی با اعتماد به نفس ضعیف عاشق آرتیمیس می‌شوند و به دنبال دست‌یابی به او هستند، اما در صورتی که این رابطه شکل بگیرد آرتیمیس ویرانگرانه برخورد می‌کند.

روابط عاطفی پس از ازدواج در تیپ شخصیتی آرتمیس

زن رها و مستقل آرتیمس بعد از ازدواج هیچ محدودیتی را نمیتواند قبول کند . او با جسارت مثال‌زدنی با مردان کار می‌کند بر بسیاری از آن‌ها حکم‌فرمایی می‌کند. آرتیمس را نمی‌توان خانم خانه فرض کرد. او در خانه ماندن را یک عذاب بی‌پایان می‌داند.
مردانی که می‌خواهند با آرتیمس ازدواج کنند نباید انتظار زنانگی زیاد از او داشته باشند. در بسیاری از موارد بدن مردانه‌ی او ظرافت‌های زنانه را ناپدید می‌کند. مردی که با آرتیمس هست باید به دنبال موفقیت‌های زیاد باشد و گرنه از گزند آرتیمس دور نمی‌شود.

نقاط ضعف تیپ شخصیتی آرتمیس چیست؟

  • تحکمی رفتار کردن و هیجانات انفجاری در برخورد با دیگران
  • عدم توجه به بعد زنانگی خود
  • بی‌توجهی به نیازهای عاطفی مرد مقابل 
  • ۰۰/۰۵/۱۰
  • مینا سلمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی