تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

آرکتایپ یا کهن الگوی هرا: ایزدبانوی همسر

هرا زن با درایت و با سیاستی است که قوانین همسری را خوب به کار می‌گیرد.

گاهی دخترانی می‌بینیم که شاید از خیلی جهات از بقیه‌ی دختران بالاتر نباشند ولی با مردی ازدواج می‌کنند که آن مرد گویی فقط برای او آفریده شده‌است. این زنان  دارای آرکی تایپ هرا هستند.

ویژگی‌های کلی تیپ شخصیتی هرا چیست؟

زنان هرا تمایل زیادی به ازدواج، همسرداری و زندگی مشترک دارند به طوری که همه هدف زندگی شان و تعالی خودشان را در کامل شدن به واسطه ازدواج می‌دانند. از دوران نوجوانی به ازدواج فکر میکنند ، همیشه فکر می‌کنند برای ازدواج دیر شده است (اگر دختر داشته باشند هم همیشه فکر می‌کنند برای ازدواج دخترانشان دیر شده) و اگر ازدواج نکنند افسرده شده و زندگی خود را بی‌معنی می‌دانند. همیشه حفظ ظاهر می‌کنند و می‌خواهند به بقیه نشان دهند که رابطه من و همسرم عالی  است.

زنی که شخصیت هرا دارد علم و تحصیلات برایش مهم نیس  و شاید صرفا عاملی برای کسب مقام و موقعیت اجتماعی یا کمک‌کننده به ازدواج موفق برای او باشد. راحت از دیگران می‌خواهند که افراد مناسب برای ازدواج را به آنها معرفی کنند، مثلا به شما می‌گویند همسرت دوست مناسب نداره برای ازدواج به من معرفی کنی؟ در محیط کار، دانشگاه و... حواسشان به موقعیت‌های مناسب ازدواج است. اگر دختر داشته باشند از سنین نوجوانی به فکر ازدواج دخترشان هستند، با رسیدن دخترشان به سن ازدواج رفت و آمدهای خود را زیاد می‌کنند، دخترشان را با خودشان به مهمانی و عروسی می‌برند تا دیگران دخترشان را ببینند، مبلمان خانه شان را عوض می‌کنند، خانه را رنگ می‌کنند و حتی ممکن است مکان خانه خود را نیز تغییر دهند تا ظاهر زندگیشان مناسب به نظر برسد.

رسم و رسومات برای زنان هرا بسیار مهم است ، رسوماتی مانند جهیزیه بردن، سیسمونی بردن و... را دوست دارند. ازدواج مهم‌ترین واقعه زندگی هرا است، ممکن است بعد از ازدواج رفت و آمدش با دوستان مجردش کم کند  و تمام توجه خود را صرف همسر و زندگی متاهلی کند. نظر و قضاوت دیگران برای هرا مهم است و دوست دارد  جشن عروسی مفصلی داشته باشد و کوچک ترین  مراسمات ازدواج را انجام بدهد تا این‌که با یک عقد رسمی و مختصر سر و ته قضیه را هم بیاورد (البته اگر مرد شرایط اقتصادی مناسبی نداشته باشد و به این دلیل نخواهد ازدواج کند، هرا ممکن است به‌خاطر این‌که ازدواج کند حاضر شود مراسم بسیار ساده بگیرد).

علاقه زیادی به خرید طلا و جواهرات دارند، اهل خرید وسایل منزل هستند، جدیدترین وسایل منزلی که وارد بازار شده است را می‌شناسند و قیمت آن‌ها را هم می‌دانند (مثلا جدیدا فلان چینی‌ها یا فلان قابلمه‌ها وارد بازار شده و قیمتشان چقدر است). بسیار رقابت‌طلب هستند و چشم و هم چشمی زیادی با سایر زنان دارند، زندگی خودشان را با دیگران مقایسه می‌کنند و می‌خواهند زندگی خودشان از بقیه بهتر باشد (خانه من از خانه تو بهتر است، شوهر من از شوهر تو بهتر است، پسر من از پسر تو بهتر است و...)، همیشه هم در فامیل و هم در محیط کار حواسشان به دیگران است و در زندگی دیگران کنجکاوی می‌کنند، به دلیل کنجکاوی زیاد از تمام اتفاقاتی که در اطرافشان می‌افتد با خبر هستند.

هرا دوست دارد همسر و فرزندانش وسیله‌ای برای سربلندی او جلوی زنان دیگر باشند به همین خاطر دوست دارد همسر و فرزندانش جایگاه اجتماعی خوبی داشته باشند تا توجه دیگران به سوی زندگی او باشد بشدت اهل تجملات هستند  و تجملات وسیله‌ای برای رقابت او با زنان دیگر است، دوست دارد مثل یک ملکه چشم‌ها را به خود خیره کند. برون‌گرا هستند، دوستان زیادی دارند و توان بالایی درارائه توانمندی‌های خود دارند. از خودشان، همسر و خانواده شان زیاد تعریف می‌کنند. القاب و عناوین بسیار برایشان مهم است، مثلا اگر خودشان، فرزندشان یا خواهر و برادرشان دکتر یا مهندس باشند بارها این مساله را بازگو می‌کنند. در محیط کار نیز توانمندی خود را بیشتر از چیزی که هست نشان می‌دهند. توان نه گفتن و توان دفاع از حق خود در آن‌ها بالاست، بسیار حاضر جواب هستند، به راحتی وارد حریم خصوصی دیگران می‌شوند ولی هیچ موقع به دیگران اجازه نمیدهند که وارد حریم خصوصی او شوند. اهل کنایه زدن و غیر مستقیم صحبت کردن هستند و به این دلیل خیلی مواقع دیگران از دست آنها ناراحت می‌شوند.

[code3]

زنان هرا توان بالایی در به هم متصل نگه داشتن خانواده دارند، دوست دارند فرزندانشان نزدیک خودشان باشند و ترجیحا در یک ساختمان زندگی کنند یا با هم به مسافرت بروند، مدام به فرزندشان گوشزد می‌کنند که من برای تو خیلی زحمت کشیده‌ام و نباید مادرت را رها کنی. روی رابطه همسرشان با زنان دیگر بسیار حساس هستند، معمولا روابط همسرشان با زنان دیگر را کنترل می‌کنند، اجازه نمی‌دهند زنان دیگر زیاد به همسرشان نزدیک شوند، می‌خواهند که از همه مسائل و کارهای همسرشان مطلع باشند، گوشی همسرشان را چک می‌کنند و... روی زنان آفرودیت بسیار حساس هستند چون فکر می‌کنند زیبایی آفرودیت توجه همسرشان را جلب می‌کند. روی زنان آتنا نیز حساس هستند چون فکر می‌کنند خردمند  و دانا بودن و جایگاه علمی یا اجتماعی آتنا مورد توجه همسرشان قرار میگیرد.

  • ۰۰/۰۵/۱۰
  • مینا سلمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی