تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

آیا شما منطقی هستید یا احساسی: تفاوت شخصیت منطقی و احساسی

در شخصیت شناسی MBTI افراد از نظر این که چگونه در زندگی و در موارد مهم تصمیم گیری می کنند به دو دسته تقسیم می شوند: منطقی و احساسی. در این قسمت می خواهیم تفاوت شخصیت منطقی و احساسی را بیان کنیم:

تست MBTI

افراد دارای تیپ شخصیتی تفکری یا منطقی وقتی می خواهند تصمیم بگیرند به شواهد و قوانین توجه می کنند. این افراد بیشتر از منطق خود استفاده میکنند ، حتی احساسات دیگران جریحه دار شود . عبارات زیر برای افراد منطقی بیشتر به کار می روند:

  • من به حوزه های علمی و فنی علاقه دارم، چون در این حوزه ها منطق حکمفرماست
  • من برای هر چیزی دنبال یافتن دلیل منطقی آن هستم
  • من با عقلم تصمیم می گیرم و مهم نیست که این تصمیم دیگران را ناراحت کند
  • من باور دارم گفتن واقعیت حتی به یمت ناراحت کردن دیگران مهم است
  • از نظر دیگران من یک شخص خشک و خیلی منطقی هستم.

افراد دارای تیپ احساسی تحت تاثیر محیط اطراف تصمیم می گیرند واصولا  تصمیماتشان زود تغییر میکند . این افراد بیشتر بر اساس احساسات خود و حسی که نسبت به موضوعی دارند تصمیم می گیرند. عبارات زیر برای افراد احساسی بیشتر به کار می رود:

  • من به احساسات مردم توجه زیادی می کنم
  • تصمیمات من بیشتر بر اساس احساسی است که به موضوع مورد نظر یا شخص مورد نظر دارم
  • من با قلبم تصمیم می گیرم و نسبت به دیگران همدلی دارم
  • دیگران من را خیلی احساسی می دانند
  • من معتقدم نیازها و احساسات دیگران خیلی مهم است و نباید آن ها را نادیده گرفت.
  • گاهی به خاطر این که احساسات دیگران جریحه دار نشود از گفتن حقیقت طفره می روم.

افراد منطقی وقتی می بینند یک شخص احساسی زود ناراحت یا خوشحال می شود تعجب می کنند. از طرف دیگر افراد احساسی فکر می کنند افراد منطقی خشک و بی احساس هستند.

  • ۰۰/۰۵/۰۴
  • مینا سلمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی