تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

آیا شما دارای تیپ شخصیتی قضاوتی هستید یا دریافتی؟

در تست شخصیت شناسی MBTI افراد از نظر این که چگونه سازماندهی می شوند به دو گروه قضاوتی و دریافتی تقسیم می شوند: بعضی دوست دارند همه چیز را از قبل مشخص کنند و طبق برنامه ای که از پیش تعیین شده کار کنند، در حالی که بعضی دیگر می خواهند منعطف باشند و در طول مسیر هر چیزی که پیش می آید طبق آن تصمیم بگیرند. در این مقاله به تفاوت تیپ شخصیتی قضاوتی و دریافتی می پردازیم.

جملات زیر شخصیت قضاوتی یا ساخت مدار را نشان می دهد:

  • من دوست دارم کارهایی را انجام بدهم که از قبل برای آن ها برنامه ریزی کرده باشم
  • من از فهرست درست کردن برای کارهایم لذت می برم
  • من قبل از انجام کار، برای آن طرح و برنامه درست می کنم
  • قبل از این که به مهلت پایانی برسم کارم را انجام می دهم و کار را به دقایق آخر نمی سپارم
  • من بر هدف تمرکز می کنم و به شرایط جدیدی که ایجاد می شود توجهی ندارم.

جملات زیر برای افراد دریافتی صادق ترند:

  • من منتظر می مانم تا چه پیش می آید و طبق آن عمل می کنم
  • من خیلی اهل برنامه ریزی برای کارهایم نیستم
  • من وقتی به نزدیک مهلت کار می رسم انگیزه پیدا می کنم که آن را به اتمام برسانم
  • من در مسیر انجام کار امکان دارد  به راحتی روش انجام را عوض کنم
  • کارهایم را معمولا دقیقه نود انجام میدهم.

فرق تیپ شخصیتی قضاوتی و دریافتی

الف- ساخت مدار یا قضاوتی ب- بی ساخت مدار یا دریافتی

-     جدی

-     مسئولیت پذیر

-     نظر خود را با قاطعیت بیان می کنند

-     عجله دارند

-     ظاهری مرتب تری دارند

-     سر وقت به کار ها می پردازند

-     از قبل برنامه ریزی میکنند

-     از محیط های منظم با قانون خوششان می آید

-     دوست دارند همه چیز از قبل مشخص باشد.

-     انعطاف ناپذیرند

-     از قبل فهرست کار تهیه می کنند

-     در برخورد با اینها وقت شناس باشید

 

-     بازیگوش

-     از زیر مسئولیت در میروند

-     تصمیمات را به عقب می اندازند

-     گیج و مردد به نظر می رسند

-     آرم تر هستند

-     توجه کمتری به ظاهر می کنند

-     کارها را عقب می اندازند

-     از برنامه ریزی قبلی خوششان نمی آید

-     در محیط سازمان دار اذیت میشوند

-     دوست دارند در روند انجام کار تصمیم بگیرند

-     انعطاف پذیرند

-     اگر هم فهرست تهیه کنند انجام نمیدهند

-     در برخورد با این ها برای تصمیم گیری آن ها را تحت فشار قرار ندهید

  • ۰۰/۰۵/۰۴
  • مینا سلمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی