تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

چطور متوجه می شویم در یک رابطه عاطفی یک طرفه قرار داریم؟

امروز با این مقاله قصد داریم نشانه های یک رابطه یک طرفه را بشناسیم و بررسی کنیم که یک رابطه با چه نشانه هایی سالم است. در ابتدا ویژگی های یک رابطه سالم را بررسی می کنیم.

اینکه ما بتوانیم یک رابطه عاطفی سالم برقرار کنیم بسیار مهم تر است از این که فقط به فکر برقراری رابطه باشیم. برای مثال در جامعه افرادی هستند که صرف نظر از سالم بودن رابطه فقط به فکر برقراری اون رابطه یا ازدواج هستند. زمانی که ما یک رابطه عاطفی نا سالم را ادامه می دهیم در آخر آسیب میبینیم و مجبور به ترک رابطه می شویم.

داشتن یک رابطه عاطفی سالم یکی از مهم ترین مسائل زندگی یک فرد است تا حدود زیادی به آرامش روح او کمک می کند. در هر رابطه ای نشانه هایی وجود دارد که سالم بودن یا نبودن آن را مشخص می کند. در یک رابطه عاطفی سالم:

نشانه های یک رابطه سالم

 طرفین از هم انرژی مثبت می گیرند

اینکه دو طرف بتوانند روی یک دیگر تاثیر هیجانی مثبتی بگذارند بسیار در رابطه مهم است. در رابطه ای که سرشار از ناراحتی، اختلاف و رنجش و غیره است نمی توان شادی را به مدت زیادی حفظ کرد.  این انرژی مثبت خود به خود به وجود نمی‌آید، بلکه ناشی از مهارت‌های برقراری ارتباط دو طرف در رابطه است که باعث می‌شود به یکدیگر انرژی مثبت، شادی و آرامش منتقل کنند، مانند مهارت گوش دادن فعال یا گفتگوی موثر.

صحبت در مورد تفاوت ها و اختلاف نظر ها

در یک رابطه خود افراد باید بتوانند اختلاف نظر ها و تفاوت های خود را به راحتی بیان کنند، اگر قادر به این کار نباشند باید بگوییم که رابطه ای سالم ندارند. این موضوع باعث می شود تا وابستگی، پنهانکاری، شرم و ترس از جدایی اتفاق بیفتد اما با وجود این مشکل احتمال جدایی بسیار بالا می رود. در تمام رابطه ها دو نفذ نظرات مختلف و تفاوت های زیادی دارند، اما با پذیرش این تفاوت ها و اختلاف نظر ها درباره آن صحبت می کنند و با همدلی به رابطه خود ادامه می دهند.

حرمت و احترام در یک رابطه سالم

یکی از پایه های مهم در یک رابطه سالم حفظ حرمت طرفین است. توهین و بی احترامی و تجاوز به حقوق یک دیگر، زیر پا گذاشتن خط قرمز ها رابطه را آلوده می کند. افرادی هستند که توهین و بی احترامی را دلیل برا صمیمیت بیش از اندازه خود می دانند، اما چنین کاری هرگز صمیمیت نیست و به راحتی می تواند سلامت رابطه شما را به خطر بیاندازد. بنابر این اگر می خواهید یک رابطه سالم داشته باشید به خط قرمز های طرف مقابل تجاوز نکنید. یکدیگر را تحقیر نکنید و اصولی برای رابطه تعریف کنید و هر دو طرف به آن پایبند بمانید.

حمایت طرفین از هم در رابطه

پذیرش، دوست داشتن و حمایت کردن از طرف ماقبل در رابطه به او حس امنیت و اعتماد می دهد. یک رابطه عاطفی سالم تمام این مشخصات را دارد. تمام انسان های برای بدست آوردن آرامش با یکدیگر وارد رابطه می شوند و رابطه ای که آرامش در آن وجو ندارد سالم نیست. در یک رابطه سالم دو طرف رابطه همدیگر را از لحاظ عاطفی، ذهنی و فکری، مادی، رشد شخصیتی، استقلال فردی و مادی حمایت می‌کنند.

با بررسی موضوعات بالا نشانه های یک رابطه سالم را متوجه شدیم در ادامه نشانه هایی را بررسی می کنیم که به شما هشدار میدهد در یک رابطه یک طرفه هستید.

 

نشانه رابطه یک طرفه در بیشتر مواقع بازگرداندن رابطه به وضعیت ابتدایی آن، ممکن نیست. وقتی احساس میان دو نفر از بین می‌رود، بازگرداندن آن به حالت اولش کار ساده‌ای نیست و در این مرحله است که برخی شروع به دروغ گفتن می‌کنند و ...

 

نشانه های رابطه ی ناسالم

بی اعتمادی در رابطه

هیچ کس نمی تواند با آرامش بنشیند و شاهده جستجوی دیگران در وسایل شخصی اش باشد. شما در نظر داشته باشید که خیلی اتفاقی گوشی همسرتان را بر می دارید و در آن جستجو می کنید. متوجه می شوید واکنش او به این حرکت شما تند و تیز است، در این شرایط شما کاملا اطمینان دارید که او از لحاظ روانی سالم است و دلیل این واکنش حرکت شما است و از این حرکت نتیجه می گیرید که می خواهد چیزی را از شما پنهان کند.

 

  • ۰۰/۰۴/۲۷
  • مینا سلمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی