تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

رهاشدگی

طرحواره رهاشدگی یا طرد شدگی چیست؟

افرادی که طرحواره ی رهاشدگی دارند  در رابطه عاطفی اغلب بر این باورند که فرد مقابلشان هر لحظه ممکن است ترکشان کند و تنهایشان بگذارد. جملاتی که در ذهن این افراد است به صورت زیر است:

 "نکنه ولم کنه، نکنه از من خوش نیاد، نکنه فکر کنه زنها/مردهای دیگه از من بهترن."

آنها این انتظار غیر واقع بینانه را از افراد مهم زندگی خود دارند که همواره باید در دسترس آن ها باشند. و به طور افراطی نیاز دارند که از حضور فرد مقابل اطمینان داشته باشند. همچنین این افراد همیشه نگرانند که نکند طرف مقابل این ارتباط را قطع کند. · این افراد معموالً در روابط عاطفی خود بیش از سایرین کنترلگری دارند و رفتارهایی  نظیر حسادت و حساسیت مفرط را از خود نشان می دهند. آن ها با رفتارهایشان میخواهند تعهد فرد مقابل را بررسی کنند و از وفادار بودن او مطمئن شوند.

ویژگی های افراد دارای طرحواره رهاشدگی

رهایی از طرحواره رهاشدگیبرای رهایی از طرحواره رهاشدگی بهتر است اول بعضی از ویژگی های  افرادی را بدانید تا بتوانید به درمان این طرحواره بپردازید.

شخص انتظار دارد طرف مقابلش همیشه تلفن او را سریع جواب دهد، همیشه پیامهای او را سریع بخواند، در هر شرایطی با گشاده رویی با او صحبت کند و... اگر طرف مقابل در محیط کار سرش شلوغ بود و با گشاده رویی با آنها برخورد نکرد، یا تلفن آنها را دیر جواب داد سریع واکنش تند نشان می دهند، چنین جملاتی می گوید:

 

"تو منو دوست نداری، تو برای من وقت نمیذاری، تو منو نمی خوای و..."

از دیگر نشانه های طرحواره رهاشدگی؛ وابستگی افراطی به افراد مهم زندگی، انحصارطلبی و کنترل کنندگی، جلوگیری از فعالیت های اجتماعی طرف مقابل ( مثل شاغل بودن، ادامه تحصیل دادن)، حساسیت زیاد روی صحبت همسر با جنس مخالف و...است.

  • ۰۰/۰۴/۱۵
  • مینا سلمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی